kMk O9 rowks.... fiNal Day

3RD DAY OF KMK09 - 11JULY09

skali mcm duk ovrC daa...


setelah dua ari tperuk kat atas bukit yg sejuk gile,akhirnya tibalah ari terakhir. pagi tu aku n da geng tbangun lewat sket tatkala dibuai angin bayu yang amat menyenangkan. terketar2 aku amek wudhuk sblom bgegas pergi ke Sri Angkasa.. ktorg bajet ktorg arr yg plg lmbat smpai,skali tngk,ada lecturer je n bdk2 pompuan je yg da siap2 nak solat subuh bjemaah. agak panas arr aku di situ sbb sume bajet nak bngun awal nak tahajud skali xde pown yg bangun (keletihan yg amat arr tu dua hari x smpat rehat.. siap ada member aku yg x mandi pown ada coz its tooooo cold kat atas tu..)
pagi2 tu plan nak mendaki lgi nak truskan xpdc yg tbantut smlm.. mmg aku da xcited gile arr coz org ckp kat atas tu pemandangan dy sjuk mata mmandang. xtau arr kalo2 juz indah kabar dari rupa tp pape pown aku tetap btekad nak naik puncak tu.. tp pucuk di cita, pucuk x dapat,ulam yg konon2nya datang pown x datang,ujan plak dngn tnpa segan silunya turun mmbuatkan aku ase bermuram durja mcm mat rempit baru kalah meronggeng... tp xpe ar, pgi tu akak2 senior ktorg ksi ktorg bekfez baek punya,sjuk sket ati aku.. muahaha.
lepas makan ktorang bukak langkah ktorg trun bkit blek ke banglo 'mewah' ala2 five star hotel ktorg tu tuk packing barang coz tngh ari tu da nak kna ada kat kaki bukit.

dari kiri: fendi,aku,ejat n zizi

Sblom smpai smpat gak ktorang berposing baek punya berlatarkan keindahan alam sekitar yg ada kat atas bukit tu biarpun kitorang trut di'assist' titisan2 air hujan yang renyai. risau gak aku nak tgkap gmbo gna nset aku yg konon2 mahal tu coz takut rosak kna air(ape pnya cikai daa,nset mahal,tp x tahan ujan, ase mcm terpanggil je nak tukar pakai nset kalis air plop pahni tp ade ke enset sebegitu mcm..hmm,lantak arr) sesampainya kat blek aku pown meg'offer'kan diri nak mandi coz prut aku tu da x tahan sngat da nak mmerut. gle arr, 3 ari da x melabur,ase mcm kna sembelit je aku tym tu.. setelah selesai mlabur n mewangikan diri,geng rumah aku lak mandi(tuk pengtahuan korg,dyorg ni baru fist tym mandi kat cni,bau skali mcm lembu dah.hehe. dy punya sjuk air kat sana, mmg menjerit arr bdk2 ni mandi.. huha2,smpai naek bingit tlinga aku ni..

ni arr fasi ktorg,abg taufiq(xtualy dy ni kawan aiman marjon)

sesudah sume setel menghias diri masing2, ktorang pown bsiap siaga nak trun arr,tggu jip yg konon2 nak bawak ktorang trun bwah.. tp hampeh.. lpas 2jam duk tggu smbl nyembang ngan tuan empunya rumah, ketua banglo kesayangan ktorg tu bgitau ktorg yg bdk2 banglo lain sume da smpai kaki bukit. agak terkilan lgi ase terpinggir arr aku. da arr dpt umah buruk,skali kna tggal arr plop tym nak trun tu. bengang btul aku.. xpe arr,janji dpt gak mnikmati pemandangan indah smbl mlayan kediniginan angin puncak kat ctu sedangkan kwan2 ktorang tpaksa tggu ktorg dalm sejam gtu..( ase puas ati n bbaloi gak arr dngn stuasi bgitu) hahaha.... at last,jip smpai ktorng pown trun bwah.. skali lgi la ktorang mnempuh laluan trun bukit yg pnuh ranjau dan rintangan tu... at last smpai gak kat bwah.


ni arr muka2 taksub first dapat pegang ular(senior math UH)

Sesampainya aku menjejakkan kaki kat bwah tu, aku dpat tau yg ktorg x jadi melabuhkan kaki kat cameron coz x buat permohonan bas g sana. tpaksa arr aku bermasam muka sbb kna g mlawat zoo taiping(ni kali ke5 aku smpai zoo tu).. agak x bez arr sbb aku da siap bleh hafal sume susunan binatang2 kat ctu, masuk2 stat ngan brung,pastu kijang n femly,then babi's femly,harimau afrika n so on la.. tp x ksah arr,kwan2 pnya psal,aku pown join gak. lesap duet aku RM10 sbb byar tket yg da dpat diskaun(rm2 je pown diskaun,agak kedekut arr pntadbiran zoo ni, ktorg dapat hrga warga emas lbey kurang gtu arr..) n then ktorg pown angkat kaki naek bas brangkat blek ke mktb... midnyte tu, smpai arr aku kat mktb ku yg out of date ala2 penuh nostalgia tu. ahaha. k la,tu je takat ni. chiow..

0 comments:



Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin