kMk O9 rowks....


Start sesudah subuh 9hb baru ni aku n geng2 rakan masjid bertolak ke maxwell hill,perak (saje je bgi nampak grand sket nama dy,org pggl bukit larut je..muahahaha). ktorg g untuk mghadiri kem kepimpinan ajk kelab ktorg ala2 nak memperkasakan kepimpinan setiap ajk. sbaek saja smpai kat
kaki bukit,masing2 wat xcited gler arr nak menjejakkan kaki kat puncak. ptg tu ujan xmau2nya n ktorg agak kuyup arr disirami air ujan tu. sblom smpai ke puncak,ktorg tpaksa meredah laluan genting mendki bukit. tpaksa arr ktorang menaiki land rover yg disediakan. jalan nak naek bukit tu bkan calang2.. baek punya jalan smpai aku pown naek pening lol.. bkan senang aku nak pening naek keta ni. kira kes2 terpencil arr ni.huhu...... dy pnya gegaq jip tu lalu laluan tu mmg aku x tckap ar.. kalo nak soh aku naek jalan kaki,smpai taun depan, kompem aku duk kat kaki bukit tu g.tinggi n cerun nak mampus, pape pown,tq bbanyak arr kat drebar jip yg pro bawak ktog naek atas.. kaw2 nya dy nya jalan. kalo aku bawak kompem fail..
smpai2 je kat atas ni sume org epy nak mampus.. ye arr,tdi sblom smpai da x larat nak mngucap mlihatkan ke'bruta'lan laluan naek bukit tu. ptg tu ktorg rest afte bahagi2kan banglo.. agak terkilan arr aku bla sampai kat banglo aku.. mmang 'banglo' baek punye arr.. bbeza arr ngan banglo2 bdak laen dngn pintu satu pown xleh kunci,tingkap xde n mcm2 arr ygmbuatkan aku ase bgitu bdukacita..


malam tu lgi sempoi.. lampu pown xdak kat banglo kesayangan ktorg tu.. mak datuk, sapa la buat umah ni.. kuciwa2.. seb bek lamember2 ku ni berjurus blako(kategori bdk2 baek arr),soh aku bwk2 bsabo..huhu. ase mcm duk homestay lak bmalam di umah kampung disinari cahaya lilin(sbb xdak lampu) yg segan2 nak nyala. sejuk nala punya dlm umah sbb xdak tingkap. pape pown,tngah2 malm tu ktorg tetap melantak megi panas sbb kterlaluan sejuknya kat ctu.. pgrm mula ptg tu jgak tp xdak apa yg mnarik tuk aku critakan... takat tu je la tuk 1st day.. jupe g tym 2nd day

0 comments:



Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin