kMk O9 rowks....2nd day

ARI KE2 KMK O9 MXWELL HILL..............................

ari ni arr yg pling bez spanjang kem tu..
stat awal 5 pgi ktorng da kna gerak daki bukit melawan graviti g banglo bdk pmpuan. mndaki arr jwabnya. bdk laki banglo satu g lak tpaksa menuruni bukit tuk ke tmpat pjumpaan. penat lol mendaki bukit 40 dajah kecuraman(aku bajet arr..xtau arr btul ke x) mmg nak tcabut arr kaki ase. smpai je kat banglo sri angkasa(banglo muslimat), ktorg smayang subuh.tepat kul 7 ktorg bgerak mendaki bukit.

Aku ase amat teruja nak mendaki sbb x penah naik puncak g. tp agak menghampakan sbb spanjang pjalanan,jalan dy agak landai n x mencabar mental n fizikal aku,cuma yg bez dapat rase aircond pure dari bukit... mmg nyaman. ilang sume stress n penat. mmg masing2 posing maut arr sepanjang pjalanan naek bukit tu. aku n da geng ase agak hampa arr sbb baru separuh pjalanan, ujan trun. pape pown,program ttap bjalan. ktorg sterusnya menyambung sesi ldk bsama fsi2 jemputan. spanjang sesi ldk,aku ase amat2 menggerakkan minda arr sbb xtvt2 yg dilakukan agak efektif arr. sepanjang sesi ldk blangsung,ktorg mmg njoy gle arr.

Sebelah mlam nya,grand event blangsung. majlis penutup mmg sempoi arr sbb pengarah ada, dy smpai petang hari ke2. mlm tu slain ucapan pngarah,ada gak slide show. mmg mnarik arr tp aku layan tdo. aku bantai tido abes2an sbab penat yang amat seharian x dapat berehat. malam tu gak ktorg ada buat bbq. aku join bdk2 lajnah ekonomi buat bbq sbb mlas nak join set2 lain borak2. smbil2 mbakar,smbil melantak. part tu yg bez tu. pastu tym mkan ktorang set2 mbakar tdi mmg mkan x abeh arr sebb perut suma da penuh melantak tym bakar tdi. besey arr, biar ase penat janji epy biar pown prut masing da mboyot mcm tong drum. ktorg bdk2 laki x in charge bab2 makanan sbb ktorg kna blek banglo ktorang. pjalanan balik tu mmg agak menyeramkan arr sbb xde lgsung lampu biarpun secebis cahaya, yang ada lampu2 torchlight ktorg. aku kompem2 arr sedaya upaya memastikan aku x ttinggal gerabak sbb mmg aku ketakutan pown. gile arr gelap gugup sepanjang pjalanan tp kira ok arr sbb ktorng da xyah mendaki mlm tu. smpai je banglo aku skali g dikecewakan bak ketiadaan lampu kat banglo kesayangan ktorng tu. tpaksa arr mlm tu skali g bergelap skali agi biarpun diterangi lampu lilin yg malap srupa xmau mnyala.

0 comments:



Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin